Sportowa Liga Firm

Promowanie zdrowego trybu życia wśród pracowników

Czy promowanie zdrowego stylu życia przez firmę może stać się atrakcyjne dla pracowników? To pytanie często stawiają sobie przedsiębiorcy, działy HR oraz działy employer brandingu w wielu firmach.

Z jednej strony, z roku na rok coraz większa liczba osób decyduje się na zaprzestanie niezdrowego, siedzącego trybu życia i rozpoczyna wprowadzanie zmian w swoim funkcjonowaniu. Te modyfikacje to zmiana diety na zdrowszą i lepiej zbilansowaną, ale przede wszystkim chęć wyjścia z domu i zwiększenia swojej aktywności fizycznej. Niestety często bywa tak – i jest to ta druga strona medalu – że po początkowym zapale i wielkich chęciach, przychodzi kryzys i zmęczenie, które ciężko pokonać. Wymaga to dużej siły własnej woli oraz samozaparcia w dążeniu do celu.

Istnieje jednak forma, która może zmobilizować ludzi do prowadzenia zdrowego trybu życia i przezwyciężenia tego kryzysu. Jest nią polityka aktywizacji fizycznej, prowadzona przez firmę. Jeżeli spojrzymy na aspekt zdrowia pracownika z tej strony, może okazać się, że oczekuje on wręcz od swojego miejsca pracy inicjatyw angażujących fizycznie. Pracownicy przedsiębiorstw, które kierują się takim podejściem, mogą korzystać z bogatej oferty sportowej, a co za tym idzie o wiele przyjemniej zacząć żyć zdrowo, mobilizując się wspólnie z kolegami po fachu. Warto nadmienić, że firmy, które inwestują w aktywizację zatrudnionych poprzez propagowanie sportu, są znacznie atrakcyjniejsze dla potencjalnych pracowników.

Więcej na ten temat przeczytasz na blogu FirmoGrania: https://firmogranie.pl/promowanie-zdrowego-trybu-zycia-wsrod-pracownikow/.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *