Czy promowanie zdrowego stylu życia przez firmę może stać się atrakcyjne dla pracowników? To pytanie często stawiają sobie przedsiębiorcy, działy HR oraz działy employer brandingu w wielu firmach.
Z jednej strony, z roku na rok coraz większa liczba osób decyduje się na zaprzestanie niezdrowego, siedzącego trybu życia i rozpoczyna wprowadzanie zmian w swoim funkcjonowaniu. Te modyfikacje to zmiana diety na zdrowszą i lepiej zbilansowaną, ale przede wszystkim chęć wyjścia z domu i zwiększenia swojej aktywności fizycznej. Niestety często bywa tak – i jest to ta druga strona medalu – że po początkowym zapale i wielkich chęciach, przychodzi kryzys i zmęczenie, które ciężko pokonać. Wymaga to dużej siły własnej woli oraz samozaparcia w dążeniu do celu.
Istnieje jednak forma, która może zmobilizować ludzi do prowadzenia zdrowego trybu życia i przezwyciężenia tego kryzysu. Jest nią polityka aktywizacji fizycznej, prowadzona przez firmę. Jeżeli spojrzymy na aspekt zdrowia pracownika z tej strony, może okazać się, że oczekuje on wręcz od swojego miejsca pracy inicjatyw angażujących fizycznie. Pracownicy przedsiębiorstw, które kierują się takim podejściem, mogą korzystać z bogatej oferty sportowej, a co za tym idzie o wiele przyjemniej zacząć żyć zdrowo, mobilizując się wspólnie z kolegami po fachu. Warto nadmienić, że firmy, które inwestują w aktywizację zatrudnionych poprzez propagowanie sportu, są znacznie atrakcyjniejsze dla potencjalnych pracowników.
Więcej na ten temat przeczytasz na blogu FirmoGrania: https://firmogranie.pl/promowanie-zdrowego-trybu-zycia-wsrod-pracownikow/.